alt
صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 13

موضوع: چگونه بهتر عکاسی کنیم...

  1. 27,525 امتیاز ، سطح 50
    98% کامل شده  امتیاز لازم برای سطع بعدی 25
    58.0% فعالیت
    تاریخ عضویت
    1392/08/15
    محل سکونت
    به هر آنجا که باشد سرایم
    نوشته ها
    1,867
    امتیاز
    27,525
    سطح
    50
    تشکر
    4,046
    تشکر شده 9,082 بار در 1,823 ارسال
    دنبال شونده‌ها
    0
    دنبال کننده‌ها
    0

    چگونه بهتر عکاسی کنیم...

    #1 1393/01/15, 18:32
    با توجه به رشد فزاینده دوربین های عکاسی و گوشی های هوشمند که امکان عکاسی رو فراهم کردن و همچنین دیجیتال شدن عکاسی... و از طرفی استقبال شدید از عکس به عنوان زبان تصویر و انتقال اطلاعات...
    همچنین بوجود امدن و استقبال شدید از سابت های اشتراک عکس نظیر اینستاگرام،فیسبوک،1x و....
    دانستن نکاتی در مورد چگونه ثبت بهتر عکس و استفاده بهتر از دوربین و یا گوشی هوشمند...
    وبا توجه به علاقه دوستان به عکاسی و همچنین کمک برای ثبت قشنگ تر خاطرات
    لازم دونستم این تایپیک رو ایجادکنم تا دوستانی که در اینمورد اطلاعاتی دارند ازاین طریق اطلاعات و تجربیاتشون رو به اشتراک بزارن...

    دوستان لطف کنن برای ابراز احساست و تشکرشون از دکمه تشکر استفاده کنن و در نظر دادن هم رعایت موضوع ارائه شده رو داشته باشن و خارج از موضوع سوال و یا بحثی رو شروع و ادامه نکنن تا یه تایپیک جامع و مفصل و مفید واسه علاقه مندان به عکاسی داشته باشیم
    سپاس از همکاری تون




    ---------- Post added at ۱۷:۳۲ ---------- Previous post was at ۱۷:۲۲ ----------

    برای تولید یه عکس در عکاسی دیجیتال 6مرحله رو باید انجام بدیم:
    سوژه یابی
    کادر بندی
    تنظیم فاصله
    تنظیم نور
    وایت بالانس
    اکسپوز
    (البته در عکاسی آنالوگ مراحل ظهور و چاپ هم اضافه میشه)

    خب در ادامه به توضیح هر کدوم از اینها که خود بحث بس مفصل رو شامل میشه میپردازم

    سوژه یابی:


    سوژه
    واژه ایست فرانسوی به معنای لغوی اصلی ترین موضوع...
    که خب همونطور که از معنی اون برداشت میشه،اصلی موضوعی که قرار از اون عکاسی بشه رو باید در نظر گرفت ...

    بقیه رو به ترتیب در روزهای آتی (اگه خدابزاره) میگم...
    13 کاربر مقابل از sarv عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند. 1228, Anousheh, baran2910, hasti63, Mojtaba, montazer65, Niloof@r, omidr, ساحل27, سنگ صبور, فاطمه58, نارون, نیلوفر
    تا درودی دیگر،بدرود
    sarv آنلاین نیست.

  2. 27,525 امتیاز ، سطح 50
    98% کامل شده  امتیاز لازم برای سطع بعدی 25
    58.0% فعالیت
    تاریخ عضویت
    1392/08/15
    محل سکونت
    به هر آنجا که باشد سرایم
    نوشته ها
    1,867
    امتیاز
    27,525
    سطح
    50
    تشکر
    4,046
    تشکر شده 9,082 بار در 1,823 ارسال
    دنبال شونده‌ها
    0
    دنبال کننده‌ها
    0

    کادر بندی

    #2 1393/01/16, 14:52
    با وجود این که دوربین‌ها و تجهیزات عکاسی روزبروز خودکارتر و دقیقتر میشوند، ھنوز تفاوتھای بسیاری بین عکسھای یک عکاس آماتور و یک عکاس حرفه‌ای وجود دارد. یکی از نکات مھمی که یک عکس حرفه‌ای و با ارزش را از یک عکس ضعیف و آماتوری متمایز میکند، کادربندی و ترکیب بندی صحیح عکس است.




    اصول کادربندی در عکاسی

    کادر، عامل محدود کننده عناصر تشکیل دهنده تصویر است. کادر اولین عاملی است که بیننده با آن تماس پیدا می کند اما شکل کادر نیز در بیان تصویر مؤثر است. امروزه در عکاسی از کادرها مستطیل عمودی، افقی و مربع استفاده می شود.

    انواع کادرها:
    ۱ – کادرهای مستطیل افقی: اگر نقطه ای را در داخل کادر مستطیل افقی در نظر بگیریم و حرکتی برای آن تصور کنیم به نظر می رسد که می تواند به سمت چپ یا راست حرکت کند. این کادر با حالت عناصری که در امتداد خط افق گسترده شده اند،‌متناسب است.


    ۲ – کادر مستطیل عمودی: نقطه مورد نظر در این کارد، فقط می تواند به صورت عمودی حرکت کند. کادر مستطیل عمودی، پویاتر از مستطیل افقی است . بنابراین موضوعها در آن پویاترو پر جنب جوش تر به نظر می رسد. این کادر با حالت موضوعهایی که شکل کلی آنها عمودیت همخوانی بیشتری دارد.




    ۳ – کادر مربع
    : به دلیل تساوی بین اضلاع این کادر، بیننده به تساوی به چهار ضلع و زاویه آن جلب می شود.

    عوامل تعیین کادر
    ۱ – موضوع
    ۲ – عوامل هدایت کننده چشم

    موضوع: حالت کلی موضوع در انتخاب کادر مؤثر است. انتخاب کادر باید با حالت جاافتاده و پذیرفته شده طبیعی موضوع که در نهایت براحتی مورد پذیرش چشم بیننده قرار می گیرد. متناسب باشد. هنگامی که عوامل عمودی متعدد می شوند و در سطح افق گسترش می یابند کادر مستطیل افقی مناسبتر است.


    عوامل هدایت کننده چشم : این عوامل، موجب تعیین کادر می شود از این نمونه می توان به جهت دید و یا سمت حرکت موضوع ،‌خطها ، سطحها و تاریکی ها و روشنایی ها اشاره کرد.

    زاویه دید را به سه دسته تقسیم می کنند:
    زاویه دید از روبرو: اگر دوربین در امتداد محور چشم عکاس و عمود بر خط افق باشد زاویه دید روبرو نامیده می شود در این زاویه دید، تحریف یا اغراق در تصویر به وجود نمی آید و موضوع حالت طبیعی خود را حفظ می کند. بیشتر در عکاسی چهره، به کار می رود.


    زاویه دید از پایین: اگر دوربین هنگام عکاسی پایین تر از خط چشم موضوع قرارگیرد در ابعاد موضوع اغراق شده و با عظمت و پایداری بیشتری جلوه می کند اما اگر زاویه دید بسیار پایین باشد موضوع حالت مضحک و غول پیکر به خود می گیرد.


    زاویه دید از بالا
    : اگر دوربین به هنگام عکاسی بالاتر از سطح دید موضوع قرار گیرد تصویر موضوع کوچکتر و حقیرتر به نظر می رسد.

    تقسیمات درون کادرها

    کادر دوربین ۱۳۵ که ابعاد آن ۳۶×۲۴ میلی متر است جزو کادرهای طلایی محسوب می شود.
    کادرهای طلایی دارای تناسبات هندسی موزون هستند که چشم بیننده آنها را خوشایندتر از تناسبات دیگری می پذیرد اگر طول و عرض این کادر را به وسیله خطوط فرضی به سه قسمت مساوی تقسیم کنیم خطوط ترسیم شده را «مقاطع طلایی» و نقاط ناشی از برخورد این خط ها را «نقاط طلایی» می نامند. زیبایی شناسان پس از آمازمایشهای متعدد متوجه شده اند که چشم انسان در اولین برخورد با کادرهای طلایی به مقاطع و نقاط خاصی توجه می کند. سپس به بقیه فضای کادر می پردازد. این مناطق و نقاط همان نقطه ها و محل های طلایی هستند. در الفبای ترکیب بندی (کمپوزیسیون) گفته می شود که بهتر است عوامل مهم صحنه را بر روی خط ها و نقطه های طلایی قرار دهند.


    کادرهای طلایی دارای تناسبات هندسی موزون هستند که چشم بیننده آنها را خوشایندتر از تناسبات دیگری می پذیرد اگر طول و عرض این کادر را به وسیله خطوط فرضی به سه قسمت مساوی تقسیم کنیم خطوط ترسیم شده را �مقاطع طلایی� و نقاط ناشی از برخورد این خط ها را �نقاط طلایی� می نامند. زیبایی شناسان پس از آمازمایشهای متعدد متوجه شده اند که چشم انسان در اولین برخورد با کادرهای طلایی به مقاطع و نقاط خاصی توجه می کند. سپس به بقیه فضای کادر می پردازد. این مناطق و نقاط همان نقطه ها و محل های طلایی هستند. در الفبای ترکیب بندی (کمپوزیسیون) گفته می شود که بهتر است عوامل مهم صحنه را بر روی خط ها و نقطه های طلایی قرار دهند.



    پی نوشت:
    مطالب رو با فاصله زمانی میزارم تا دوستان با خوندشون مشکلی نداشته باشن و یهو با انبوهی از اطلاعات رو برو نشن...
    اگه هر جا سوالی بود در خدمتم...

    ادامه دارد...
    12 کاربر مقابل از sarv عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند. 1228, Anousheh, Ara, baran2910, hasti63, montazer65, omidr, باران بهاری, ساحل27, سنگ صبور, فاطمه58, نارون
    تا درودی دیگر،بدرود
    sarv آنلاین نیست.

  3. 27,525 امتیاز ، سطح 50
    98% کامل شده  امتیاز لازم برای سطع بعدی 25
    58.0% فعالیت
    تاریخ عضویت
    1392/08/15
    محل سکونت
    به هر آنجا که باشد سرایم
    نوشته ها
    1,867
    امتیاز
    27,525
    سطح
    50
    تشکر
    4,046
    تشکر شده 9,082 بار در 1,823 ارسال
    دنبال شونده‌ها
    0
    دنبال کننده‌ها
    0

    #3 1393/01/20, 01:29
    فضای حاکم بر تصویر
    در هر صحنه خواه ناخواه برخی عوامل و عناصر اهمیت بیشتری دارد و بعضی کمتر. مثلاٌ در صحنه ای از یک دشت که آسمان صاف است و هر چه هست در سطح دشت توجه را جلب می کند اختصاص دادن نیمی از کادر تصویر به آسمان منطق نیست بلکه بهتر است مقدار کمی از آسمان و بقیه فضای تصویر را سطح دشت بپوشاند. در مراسم راه پیمایی عامل مهم صحنه مردم است و لزومی ندارد مثلاً فضای زیادی از آسمان در تصویر بگنجند.

    خط افق در تصویر
    وجود خط افق در تصویری از منظرهَ، باعث ایجاد عمق و بعد در آن می شود از طرف دیگر بر جذابیت صحنه نیز خواهد افزود. هنگامی که فضای حاکم زمین است خط افقث طبعاً در بالای کادر قرار می گیرد. اگر خط افق در پایین کادر باشد سبکی و راحتی در تصویر القا می شود و نگاه بیننده توجه کمتری به پایین کادر می کند. واقع شدن خط افق در وسط کادر در صورتی است که آسمان و زمین به یک نسبت ارزش مطرح شدن داشته باشند و عموماً سکون و آرامش زیاد را تداعی می کند به شرط آنکه عوامل شلوغ و پرتحرک در عکس قرار نگیرد.

    برشهای نامناسب
    در این شرایط راهی جز اصلاح کار به هنگام چاپ باقی نمی ماند هر چند که این کار اشکالی ندارد اما خالی از اشکال هم نیست چرا که باعث تقویت کم توجهی و بی دقتی در عکاس می شود اما وقتی عکاس با توجه به دقت کامل اجزای تصویر را کادربندی می کند حداقل از لحاظ قدرت سازماندهی تصویر، موفقتر است از طرف دیگر چاپ بخشی از نگاتیو،‌خواه ناخواه ازکیفیت تصویر می کاهد. برش دادن از محلهایی از تصویر انجام می گیرد که لطمه ای به بیان و زیبایی تصویر نزند. برای عسکبرداری از انسان و حیوان بهتر است برش در مقاطع مفاصل انجام نگیرد.
    8 کاربر مقابل از sarv عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند. 1228, Anousheh, montazer65, افسرمحیط بان, ساحل27, سنگ صبور, فاطمه58, نارون
    تا درودی دیگر،بدرود
    sarv آنلاین نیست.

  4. 27,525 امتیاز ، سطح 50
    98% کامل شده  امتیاز لازم برای سطع بعدی 25
    58.0% فعالیت
    تاریخ عضویت
    1392/08/15
    محل سکونت
    به هر آنجا که باشد سرایم
    نوشته ها
    1,867
    امتیاز
    27,525
    سطح
    50
    تشکر
    4,046
    تشکر شده 9,082 بار در 1,823 ارسال
    دنبال شونده‌ها
    0
    دنبال کننده‌ها
    0

    عمق و بعد در تصویر

    #4 1393/01/21, 19:54
    عمق و بعد در تصویر
    تصویر سطحی دو بعدی است ولی برای جذابیت بیشتر آن لازم است که درآن حجم و بعد صحنه نی زالقا شود علاوه بر تاریک روشن ، عوامل دیگر می توانند تداعی کننده حجم و بعد در تصویر باشند.

    ۱ – خطوط : یکی از عوامل القای بعد در تصویر، خطوط منحنی است اگر به موازات یک جاده، عکسی از آن تهیه شود عمق کمتری در تصویر حس می شود اما اگر زاویه دید طوری باشد که جاده در تصویر مایل دیده شود بر حجم و بعد تصویر می افزاید. خطوطی که کادر را کاملاً مستقیم و با زاویه ۹۰ درجه قطع می کنند القای بعد بسیار کمتری دارند. خطوط پراکنده که در نقطه ای از تصویر همدیگر را قطع می کنند. بیشترین بعد و فاصله را القا می کند مثل ریلهای راه آهن.

    ۲ – اندازه اجسام: عناصر نزدیکتر ، بزرگتر و عناصر دورتر، کوچکتر دیده می شود،‌با استفاده از این خاصیت نیز، می توان بعد و فاصله را در تصویر ایجاد کرد. اگر عناصری که از لحاظ حجم بزرگترند در پیش زمینه و به صورت واضح دیده شدند و عناصر دیگر در پس زمینه کوچکتر دیده شوند فاصله و بعد بهتر القا می شود. همچنین تا حدودی ناواضح بودن زمینه نیز می تواند در ذهن بیننده بعد و فاصله را القا کند. اگر به دوردستها نگاه کنید به نظر می رسد که اجسام در فاصله های دورتر، خاکستری تر و اجسام نزدیکتر، دارای تیرگی و روشنایی ها و همچنین جزییات هستند.

    اگر طول و عرض این کادر را به وسیله خطوط فرضی به سه قسمت مساوی تقسیم کنیم خطوط ترسیم شده را مقاطع طلایی و نقاط ناشی از برخورد این خط ها را �نقاط طلایی� می نامند.


    هنگامی که شما قوانین و ترفندهای عکاسی را آموختید بیش از پیش برای یافتن زوایا، فرصتها و موضوعات جذاب عکاسی آماده خواهید بود.
    7 کاربر مقابل از sarv عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند. Anousheh, montazer65, ساحل27, سنگ صبور, فاطمه58, نارون, نیلوفر
    تا درودی دیگر،بدرود
    sarv آنلاین نیست.

  5. 62,753 امتیاز ، سطح 77
    69% کامل شده  امتیاز لازم برای سطع بعدی 497
    53.0% فعالیت
    جایزه ها:
    برگزار کننده مسابقه عکاسی با موضوع وسایل کمکیبهترین کاربر به انتخاب دور اول شورا
    تاریخ عضویت
    1348/10/11
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,213
    امتیاز
    62,753
    سطح
    77
    تشکر
    9,676
    تشکر شده 6,321 بار در 1,259 ارسال
    دنبال شونده‌ها
    0
    دنبال کننده‌ها
    0

    #5 1393/01/24, 22:21
    سلام
    اول بسی سپاس برای این موضوع و وقتی که میزارید
    دوم من این کادربندی رو دقیق نگرفتم... مثلا در این شکلی که گذاشتید، بر چه اساس کادر افقی یا عمودی انتخاب میشه؟ اون خطها یا نقطه‌های طلایی همونهایی اند که تو این شکله هست؟

    اگر واسه توضیحات عکس هم بزارید ممنون میشیم

    بازم بسی تا سپاس
    کاربر مقابل از نارون عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است: sarv
    ===============================
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    ===============================

    امام علی (ع): اندیشیدن به خوبیها، آدمی را به انجام دادن آن برمی‌انگیزاند.
    ===============================
    نارون آنلاین نیست.

  6. 27,525 امتیاز ، سطح 50
    98% کامل شده  امتیاز لازم برای سطع بعدی 25
    58.0% فعالیت
    تاریخ عضویت
    1392/08/15
    محل سکونت
    به هر آنجا که باشد سرایم
    نوشته ها
    1,867
    امتیاز
    27,525
    سطح
    50
    تشکر
    4,046
    تشکر شده 9,082 بار در 1,823 ارسال
    دنبال شونده‌ها
    0
    دنبال کننده‌ها
    0

    #6 1393/01/25, 01:09
    نقل قول نوشته اصلی توسط نارون نمایش پست ها
    سلام
    سلاااام
    نقل قول نوشته اصلی توسط نارون نمایش پست ها
    اول بسی سپاس برای این موضوع و وقتی که میزارید
    سپاس

    نقل قول نوشته اصلی توسط نارون نمایش پست ها
    دوم من این کادربندی رو دقیق نگرفتم... مثلا در این شکلی که گذاشتید، بر چه اساس کادر افقی یا عمودی انتخاب میشه؟
    کادر بندی براساس عوامل تعیین کادر
    ۱ – موضوع
    ۲ – عوامل هدایت کننده چشم

    زمانی که قراره یک عکس پویاتر دیده بشه،از کادر عمودی استفاده میشه
    البته عوامل دیگه هم دخالت داره...
    مثلا در همین عکسی که گذاشته شده،اگر کادر عمودی انتخاب میشد ابرها و... در تصویر گنجانده نمیشد...





    نقل قول نوشته اصلی توسط نارون نمایش پست ها
    اون خطها یا نقطه‌های طلایی همونهایی اند که تو این شکله هست؟
    آره...
    خطوط نشانده یک سوم هاست،و نقاط طلاقی هم نقاط طلایی تصویر...
    البته میگن اگه طرف سمت چپ باشه باشه

    نقل قول نوشته اصلی توسط نارون نمایش پست ها
    اگر واسه توضیحات عکس هم بزارید ممنون میشیم
    چشم


    نقل قول نوشته اصلی توسط نارون نمایش پست ها
    بازم بسی تا سپاس
    خواهش
    باعث مسرت هست....
    کاربر مقابل از sarv عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است: نارون
    تا درودی دیگر،بدرود
    sarv آنلاین نیست.

  7. 27,525 امتیاز ، سطح 50
    98% کامل شده  امتیاز لازم برای سطع بعدی 25
    58.0% فعالیت
    تاریخ عضویت
    1392/08/15
    محل سکونت
    به هر آنجا که باشد سرایم
    نوشته ها
    1,867
    امتیاز
    27,525
    سطح
    50
    تشکر
    4,046
    تشکر شده 9,082 بار در 1,823 ارسال
    دنبال شونده‌ها
    0
    دنبال کننده‌ها
    0

    ترکیب بندی یا کمپوزیسیون

    #7 1393/01/26, 18:43
    خب ادامه درسمون بچه ها....

    امید بشین سرجات..
    انوشه اون گوشیت رو بزار تو کیفت...

    حواسا این ور

    ترکیب بندی یا کمپوزیسیون (Composition)، در هم آمیختن بخشها یا عناصر جداگانه و ایجاد یک کل است. در عکاسی برای گرفتن عکسهای خوب، وجود چنین تفکری لازم و ضروری است.

    رهنمودهای زیر از جمله نکاتی هستند که هنگام عکاسی باید به آنها توجه شود، اما به کاربردن تمام آنها در هر عکس، لزومی ندارد زیرا در این صورت جای خلاقیت در آثار عکاسی شما کاملا حس خواهد شد. هنگامی که شما این قوانین و ترفندها را آموختید بیش از پیش برای یافتن زوایا، فرصتها و موضوعات جذاب عکاسی آماده خواهید بود.


    قبل از اینکه راه بیافتید و عکس بگیرید، باید بدانید که چگونه ایده های خود را در بخشهای جذاب عکس خود به مخاطبین نشان دهید. باید از خود بپرسید که سوژه اصلی چیست؟ نور از چه زاویه ای باید با سوژه برخورد کند؟ آیا عامل تصویری خاصی وجود دارد که بتواند به تاثیر موضوع اصلی را افزایش دهد؟ این سوژه باید در کجای کادر قرار بگیرد؟ تمام اینها نکات مهمی هستند که باید در نظر گرفته شوند اما بازهم لزومی ندارد که شما تمام آنها را-مو به مو- اجرا کنید.


    قانون یک سوم (۳/۱ )
    قرنهاست که قانون یک سوم در ترکیب بندی مورد استفاده قرار میگیرد و شاید مهمترین قانون و روش ترکیب بندی باشد. قانون یک سوم به این شکل اجرا میشود که کادر، به یک جدول ۳X3 تقسیم میشود. نقاط تلاقی خطوط عمودی و افقی، بهترین جا برای قرار گرفتن بخشهای مهم تصویر به شمار می آیند. با قرار دادن بخش مهم تصویر خود در یکی از این ۴ نقطه تلاقی، موضوع عکس خود را در موقعیتی بسیار جذابتر از زمانی که آنرا درست در وسط کادر بگذارید، قرار میدهید.
    این روش در زمانی که عکس شما بیش از یک سوژه مهم دارد نیز بسیار مفید است.این نقاط حتی در حالتی که بیش از یکی از آنها مورد استفاده قرار بگیرد هم، کارایی دارند.


    استفاده دیگر از این خطوط فرضی، در زمانی است که بخواهید کل تصویر را تنظیم کنید، محل خط افق را انتخاب کرده یا جهت نگاه سوژه و…را مورد بررسی قرار دهید. این قانون، در واقع شکل ساده قانون تقسیمات طلایی است که در تمام عکسها و آثار ناشی بزرگان هنر، به نحوی، رعایت شده است.
    3 کاربر مقابل از sarv عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند. montazer65, نارون, نیلوفر
    تا درودی دیگر،بدرود
    sarv آنلاین نیست.

  8. 35,895 امتیاز ، سطح 58
    38% کامل شده  امتیاز لازم برای سطع بعدی 755
    0% فعالیت
    جایزه ها:
    نفر اول مسابقه عکاسی زمستان 92نفر دوم مسابقه عکاسی با موضوع وسایل کمکینفر دوم مسابقه شعر و گرافیبرگزیده مسابقه کتابخوانی آذر 94
    تاریخ عضویت
    1394/06/11
    محل سکونت
    دیاری سر سبز
    نوشته ها
    1,522
    امتیاز
    35,895
    سطح
    58
    تشکر
    8,387
    تشکر شده 7,798 بار در 1,595 ارسال
    دنبال شونده‌ها
    0
    دنبال کننده‌ها
    0

    #8 1393/01/26, 18:54
    با سلام
    بازم مثل همیشه من سر کلاسا دیر میرسم
    بابت تاپیک خوب و مفیدتون تشکر و سپاس
    و یه خواهش داشتم
    البته فعلا مفصل نکات رو مطالعه نکردم اما ممنون میشم کمی در مورد دوربین و مشخصات فنی ش توضیح بدین (با اینکه میشه از سایتهای دیگه پیدا کرد) اما با توجه به فضای درس و آموزش خودم به شخصه دنبال یه سری ویژگیهای برتر دوربین هستم
    بخصوص اینکه شما زیاد هم کار می کنید و عکس میندازید مطمئنن بهتر می تونید راهنمایی کنید
    با سپاس
    کاربر مقابل از montazer65 عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است: sarv
    ""الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم""

    ای پادشــه خــوبــان داد از غــم تنــهایی
    دل بی تو به جان آمد وقتست که باز آیی
    montazer65 آنلاین نیست.

  9. 27,525 امتیاز ، سطح 50
    98% کامل شده  امتیاز لازم برای سطع بعدی 25
    58.0% فعالیت
    تاریخ عضویت
    1392/08/15
    محل سکونت
    به هر آنجا که باشد سرایم
    نوشته ها
    1,867
    امتیاز
    27,525
    سطح
    50
    تشکر
    4,046
    تشکر شده 9,082 بار در 1,823 ارسال
    دنبال شونده‌ها
    0
    دنبال کننده‌ها
    0

    #9 1393/01/26, 21:59
    نقل قول نوشته اصلی توسط montazer65 نمایش پست ها
    با سلام
    بازم مثل همیشه من سر کلاسا دیر میرسم
    بابت تاپیک خوب و مفیدتون تشکر و سپاس
    و یه خواهش داشتم
    البته فعلا مفصل نکات رو مطالعه نکردم اما ممنون میشم کمی در مورد دوربین و مشخصات فنی ش توضیح بدین (با اینکه میشه از سایتهای دیگه پیدا کرد) اما با توجه به فضای درس و آموزش خودم به شخصه دنبال یه سری ویژگیهای برتر دوربین هستم
    بخصوص اینکه شما زیاد هم کار می کنید و عکس میندازید مطمئنن بهتر می تونید راهنمایی کنید
    با سپاس
    سپاس..
    دیر اومدین لطف کنین کلاس رو بهم نزنین
    مبسر کلاس (هستی) میگم اعمال قانون کنه

    من ترجیح دادم اول نکاتی رو بگم که دوستان با موبایل هم بتونن انجام بدن و عکس قشنگتری بگیرن....

    دوربین مهم هست اما در مرحله اول و برای شروع ،کادر بندی و مطالبی ارائه شد و میشه مهم هستن...

    اگه عمری بود وخداگذاشت،مبحث دوربین ها و لنز و تنظیمات دوربین هم ذکر خواهد شد...

    سپاس بیکران از اینکه وخت گذاشتین و مطالعه کردین و ...
    2 کاربر مقابل از sarv عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند. montazer65, نارون
    تا درودی دیگر،بدرود
    sarv آنلاین نیست.

  10. 27,525 امتیاز ، سطح 50
    98% کامل شده  امتیاز لازم برای سطع بعدی 25
    58.0% فعالیت
    تاریخ عضویت
    1392/08/15
    محل سکونت
    به هر آنجا که باشد سرایم
    نوشته ها
    1,867
    امتیاز
    27,525
    سطح
    50
    تشکر
    4,046
    تشکر شده 9,082 بار در 1,823 ارسال
    دنبال شونده‌ها
    0
    دنبال کننده‌ها
    0

    #10 1393/01/27, 12:13
    چندتا مثال عملی:

    اگه میخای بزرگی و عظمت یه موضوع و یا شخص به چشم بیاد و اون شخص رو حقیر نشون ندین از پایین ازش عکس بگیرید:
    منظور از پایین،دوربین رو پایین بگیرید و....


    ---------- Post added at ۱۱:۱۳ ---------- Previous post was at ۱۱:۱۰ ----------

    عکس بعد از مسابقات کشوری92،برج میلاد
    5 کاربر مقابل از sarv عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند. Ara, montazer65, نارون, نیلوفر, هرو
    تا درودی دیگر،بدرود
    sarv آنلاین نیست.

صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •