alt
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: چه عواملی باعث اختلال گفتاری در جنین می‌شود؟

  1. 82,540 امتیاز ، سطح 89
    33% کامل شده  امتیاز لازم برای سطع بعدی 1,210
    0% فعالیت
    جایزه ها:
    نفر دوم مسابقه عکس و قلم شماره یکنفر اول مسابقه نقاشی با نرم افزار Paint موضوع «معلولیت »نفر اول مسابقه عکس و قلم شماره دوبرگزارکننده مسابقه شعر و گرافیبهترین کاربر به انتخاب دور اول شورا
    تاریخ عضویت
    1392/07/13
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    3,817
    امتیاز
    82,540
    سطح
    89
    تشکر
    8,570
    تشکر شده 20,783 بار در 4,222 ارسال
    دنبال شونده‌ها
    0
    دنبال کننده‌ها
    0

    چه عواملی باعث اختلال گفتاری در جنین می‌شود؟

    #1 1393/08/18, 18:37

    یک گفتار درمانگر گفت: بسیاری از بیماری‌های مادرزادی با اختلالات گفتار و زبان در ارتباط است.


    سودابه نوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان (ایسنا) - منطقه علوم پزشکی تهران، تاکید کرد: مشکلات و نابسامانی‌های خاص در رشد جنین بستگی به زمانی از دوره بارداری دارد که جنین به این بیماری مبتلا شده است. بنابراین وزن کم زمان تولد، نارس بودن نوزاد و اختلالات تنفسی از جمله خطراتی هستند که پس از تولد می‌توانند منجر به اختلالات گفتار و زبان شود.

    وی با اشاره به اینکه بیماری‌های اکتسابی زنان باردار بر روی رشد طبیعی جنین تاثیرگذار است، گفت: سه ماه اول بارداری بیشترین احتمال صدمه به جنین در حال رشد وجود دارد که این صدمات با آسیب‌های گفتار و زبان در ارتباطند.

    وی در ادامه افزود: برای پیشگیری از اختلالات گفتار و زبان می‌توان مراقبت مناسب پزشکی و سلامتی همچون ایمن‌سازی و مراقبت پیش از تولد، آموزش عمومی، مشاوره ژنتیک، غربالگری عمومی و تشخیص زودهنگام را به کار گرفت.

    این گفتار درمانگر ارتقای سلامتی را با تغذیه خوب مادر و مراقبت پیش از تولد برای کمک به رشد مطلوب جنین، وسیله‌ای برای پیشگیری از اختلالات گفتار و زبان دانست و تصریح کرد: وزن کم زمان تولد، نارس بودن نوزاد و اختلالات تنفسی از جمله خطراتی هستند که پس از تولد می‌توانند منجر به اختلالات گفتار و زبان شود.

    وی در ادامه یادآور شد: جنین می‌تواند در رحم با انواع ویروس‌ها از جمله ویروس ایدز، تبخال و آبله مرغان مواجه شود. ویروس ایدز و تبخال می‌توانند به سیستم عصبی مرکزی آسیب وارد کند. آبله مرغان نیز گاهی با ناشنوایی مادرزادی همراه است.

    نوری در پایان با بیان اینکه مداخله پیشگیرانه می‌تواند عوارض اختلالات گفتار و زبان را به حداقل رساند، گفت: این مداخله برای کودکانی که هنوز معلول نیستند اما در معرض خطر معلولیت قرار دارند، حیاتی است.

    منبع
    4 کاربر مقابل از نیلوفر عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند. eBRAHIMV, laleh6, soheilaa, فاطمه58


    ---------------

    نیلوفر آنلاین نیست.

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •