alt
نمایش نتایج: از 1 به 5 از 5

موضوع: بررسی گوشی نوکیا n97

  1. 16,878 امتیاز ، سطح 39
    54% کامل شده  امتیاز لازم برای سطع بعدی 372
    0% فعالیت
    تاریخ عضویت
    1389/07/20
    محل سکونت
    ایران
    نوشته ها
    507
    امتیاز
    16,878
    سطح
    39
    تشکر
    2,129
    تشکر شده 1,379 بار در 507 ارسال
    دنبال شونده‌ها
    0
    دنبال کننده‌ها
    0

    بررسی گوشی نوکیا n97

    #1 1390/02/18, 03:33
    گوشی نوکیا N97 یکی از مدل های پیشرفته سری N و کاملترین تلفن هوشمندی است که تاکنون تولید شده است . این گوشی در واقع ویژگی جدیدی به همراه ندارد بلکه تلاش کرده است تا بهترین ویژگی های مدل های رده بالا را در یک جا جمع کند . نوکیا N97 را می توان یک تست عمده برای برطرف کردن اشکالات پنجمین نسخه منوی سری 60 در نظر گرفت تا مشکلات 5800Xpressmusic دوباره تکرار نشود .

    مزایا :

    • صفحه نمایش لمسی کشویی 3.5 اینچ با طراحی مایل و با وضوح 640 ×360 پیکسل و 16 میلیون رنگ
    • دوربین 5 مگاپیکسل با کانون اتوماتیک ، دو فلش LED و پوشش لنز ، فیلمبرداری VGA در 30 fps
    • سیستم عامل سیمبین 9.4 با پنجمین نسخه منوی سری 60
    • صفحه کلید کشویی کامل QWERTY با سه ردیف
    • پردازشگر ARM 11 434 MHZ و 128 MB RAM
    • پشتیبانی از چهار باند GSM و نسل سوم با HSDPA
    • Wi-Fi و GPS با A-GPS
    • قطب نمای دیجیتال
    • 32GB حافظه داخلی
    • محل کارت حافظه MicroSD با پشتیبانی micro SDHC
    • شتاب سنج داخلی
    • سوکت صوتی 3.5 میلی متری
    • خروجی تلویزیون
    • رادیو FM استریو با RDS
    • فرستنده FM
    • MicroUSB و بلوتوث 2.0
    • پشتیبانی کامل Flash و جاوا برای مرورگر وب
    • کیفیت صوتی عالی

    معایب :

    • پنجمین نسخه منوی سری 60 هنوز مشکلاتی دارد و با انگشت قابل مرور نیست
    • ویژگی های دوربین سرعت کافی ندارند
    • از Divx و XViD پشتیبانی نمی کند
    • شماره گیری هوشمند ندارد
    • ویرایشگیر مستندات office ندارد


    طراحی :

    نوکیا N97 دارای یک جعبه متوسط است که در داخل آن تمام چیزهایی که انتظار میرفت وجود دارد . شارژ ماشین که در جعبه N96 وجود داشت در جعبه این گوشی مشاهده نمی شود . محتویات جعبه N97 شامل شارژر با آداپتر است که با شارژرهای قدیمی نوکیا نیز قابل استفاده می باشد . همچنین می توان به کابل داده ، هندس فری دو قسمتی با امکان تغییر دادن هدفون با قابلیت کنترل از راه دور و پارچه برای تمیز کردن گوشی اشاره کرد .




    ابعاد گوشی 15.9 × 55.3 × 117.2 میلی متر و وزن آن 150 گرم است . این گوشی 2 میلی متر باریک تر از نوکیا N96 می باشد ( علیرغم اینکه صفحه کلید QWERTY به آن اضافه شده است). N97 از مدل Xperia بزرگتر و در عین حال باریک تر است . صفحه کلید کشویی QWERTY به تازگی در گوشی های سیمبین و بخصوص در نوکیا زیاد مشاهده می شود . ساختار گوشی پلاستیکی است و از طرفی مواد بکار گرفته شده در آن علیرغم براق بودن اثر انگشت را نشان نمی دهند .




    کلید های سبز و قرمز تماس در زیر صفحه نمایش قرار دارند که در نوکیا N97 بصورت لمسی می باشند در حالی که کلید منو که در پایین گوشه چپ قاب جلو مشاهده می شود دارای ویژگی لمسی نیست . خروجی صدای گوشی ، دوربین مکالمه تصویری و یک جفت حسگر در بالای صفحه نمایش قرار دارند . این دو شامل حسگر نور محیط و حسگر Proximity می باشند . حسگر Proximity در زمان نزدیک کردن گوشی به گوش ، صفحه نمایش را خاموش می کند .

    کلید ولوم و کلید اختصاصی دو مرحله ای دیافراگم درطرف راست گوشی قرار دارد که کار با آنها آسان است .

    بلندگو های استریو در دو انتهای طرف چپ گوشی قرار دارند در حالی که پورت MicroUSB و کلید قفل صفحه نمایش در میان آنها مشاهده می شود . پورت USB پوشش محافظ ندارد و به راحتی در معرض گرد و خاک قرار می گیرد . هر بار با فشار دادن قفل صفحه نمایش ، ویبره ضعیفی ایجاد می شود .

    سوکت صوتی استاندارد 3.5 میلی متری به همراه کلید روشن / خاموش در بالای گوشی قرار دارد که از این کلید برای سوئیچ بین پروفایل های زنگ و قفل کردن آن نیز استفاده می شود . محل بند گوشی در پایین آن وجود دارد .

    لنز دوربین 5 مگاپیکسل به همراه دو فلش LED در قاب پشت گوشی مشاهده می شود که دارای یک پوشش محافظ می باشند و این پوشش مانع خراشیده شدن آنها می شود. اگر چه در لبه های قسمت برآمده ای که دوربین روی آن قرار دارد کمی گرد و خاک جمع می شود و پاک کردن آن کمی سخت است .
    باتری گوشی از نوع BP-4L Li-Ion است که دارای توان 1500 mAh می باشد . باتری در حالت Stand by حداکثر 432 ساعت و در مکالمه مداوم در یک شبکه نسل دوم تا 9 ساعت و سی دقیقه دوام می آورد در حالی که در یک شبکه UMTS دوام باتری در حالت Stand by به 408 ساعت و در مکالمه مداوم به 6 ساعت می رسد . محل کارت حافظه MicroSD نیز در این قسمت قرار دارد که به راحتی با کارت 16 GB کار می کند و در حال حاضر بالاتر از آنها در بازار وجود ندارد . هر بار برای دسترسی به کارت حافظه باید پوشش باتری را بردارید اگر چه مجبور به restart گوشی نیستید و امکان جابجایی آن در زمان روشن بودن گوشی فراهم شده است .

    کیفیت ساختار گوشی رضایت بخش است . قاب پشت گوشی و حاشیه فلزی دور صفحه نمایش جلوه زیبایی به نوکیا N97 می دهد . استفاده از کنترل های کناری آسان است و بقدر کافی مقاوم می باشند .

    مکانیسم کشویی گوشی ابتدا کمی سخت کار می کند و رها شدن ناگهانی فنر آن صدای بلندی ایجاد می نماید . پس از باز کردن درب کشویی گوشی مشخصات آن در پشت درب قابل مشاهده است و نوکیا آن را بصورت یک نسخه اولیه که برای فروش به بازار معرفی می شود باقی گذاشته است .

    Amirmahdi آنلاین نیست.

  2. 16,878 امتیاز ، سطح 39
    54% کامل شده  امتیاز لازم برای سطع بعدی 372
    0% فعالیت
    تاریخ عضویت
    1389/07/20
    محل سکونت
    ایران
    نوشته ها
    507
    امتیاز
    16,878
    سطح
    39
    تشکر
    2,129
    تشکر شده 1,379 بار در 507 ارسال
    دنبال شونده‌ها
    0
    دنبال کننده‌ها
    0

    #2 1390/02/18, 03:36
    صفحه نمایش :
    صفحه نمایش لمسی 3.5 اینچ گوشی N97 نوکیا بخش عمده ای از قاب جلو را در بر می گیرد که دارای وضوح
    360× 640 پیکسل است و 16 میلیون رنگ را نشان می دهد. میزان کنتراست و روشنایی صفحه نمایش در حد عالی است . خوانایی صفحه نمایش زیر نور خورشید در مقایسه با گوشی های رقیب ، بالاتر است و با نوکیا N95 8GB در یک سطح قرار دارد .

    نوکیا N97 از تکنولوژی مقاومتی برای صفحه نمایش لمسی خود استفاده کرده است در حالی که گوشی هایی مانند Apple iphone از تکنولوژی خازنی استفاده می کنند ، یعنی برای تشخیص ضربه روی صفحه نمایش به فشار بیشتری نیاز است . تکنولوژی مقاومتی صفحه نمایش امکان بکار گیری قلم و سایر اشیاء بجز انگشت را فراهم می کند. میزان حساسیت صفحه نمایش نوکیا N97 در مقایسه با نوکیا 5800 بیشتر است . واکنش ویبره نیز وجود دارد که میزان شدت آن قابل تنظیم است و سه درجه متفاوت برای آن فراهم شده است .
    صفحه کلید :

    با باز کردن درب کشویی گوشی ، صفحه کلید سه ردیفی QWERTY آن مشخص می شود . این سبک صفحه کلید فضای کافی برای اندازه بزرگ کلید ها را فراهم می کند و تایپ کردن با آن بسیار راحت است . کلید ها بخوبی واکنش می دهند و به تایپ کردن سریع کاربر کمک می کنند. کمی زمان می برد تا به طراحی خاص صفحه کلید عادت کنید .

    کلید حرکتی در طرف چپ کلید ها قرار دارد و به نظر می رسد که صفحه کلید این گوشی برای افراد چپ دست طراحی شده است . از ویژگی های خاص دیگر صفحه کلید ، قرار گرفتن کلید Space در طرف راست آن است .

    ساختار منو :

    در پنجمین نسخه منوی سری 60 ویژگی لمسی کلید حرکتی و Softkey مزایای خاص خود را دارد اگر چه مشکلاتی را نیز ایجاد می کند . مرور در منو و دسترسی به آیتم ها مانند سایر گوشی های لمسی است و از طرفی دیگر Softkeys نیز در مقایسه با سایر گوشی های لمسی بخوبی کار می کنند . این احتمال وجود دارد که بعضی از کاربران منوی سایر گوشی های لمسی را به پنجمین نسخه سری 60 ترجیح دهند . تنها تفاوت عمده این گوشی با منوی 5800XpressMusic در Widgets است و همچنین سرعت منو در این گوشی به موجب پردازشگر سریعتر ARM 11 434 MHZ کمی بالاتر است . در حالی که Widgets برای پنجمین نسخه سری 60 جدید می باشند ساختار منو مانند 5800XpressMusic نوکیا است .

    آیکن ها بصورت یک ماتریس 3×4 یا لیست مرتب می شوند و کاربر به راحتی می تواند آنها را مرتب کند . جهت صفحه نمایش نیز بطور اتوماتیک تغییر می کند . با بازشدن صفحه کلید کشویی QWERTY جهت صفحه نمایش می چرخد . باز کردن هر آیتم در یکی از زیر منو های لیست شده نیازمند دو بار کلیک است ( یکی برای انتخاب و دیگری برای تایید اجرای آن ). با گذشت زمان به این ویژگی عادت می کنید . جالب اینجاست که رفتار منو در کار با آیکن ها متفاوت است . زمانی که منوی باز شده از آیکن ها ، بجای لیست برای نشان دادن آیتم ها استفاده می کند با یک کلیک کار انجام می شود . مرور در لیست و آیکن متفاوت است و این بر ویژگی لمسی تاثیر منفی می گذارد .







    در پنجمین نسخه سری 60 ، صفحه نمایش لمسی با عمل تایید کار یک کلید حرکتی را انجام می دهد و انتخابگر در لیست حرکت می کند که این در برابر drag در لیست واقعی در گوشی های دیگر قرار دارد که استفاده از آن بسیار آسان تر است . مرور با انگشت در همه جا وجود دارد اما در منو های لیست شده بخوبی عمل نمی کند . در برابر مرور آرام در پاسخ به هر بار کشیدن انگشت روی صفحه ( مانند iphone ، Renior ، Pixon یا Touch Diamond ) هرخط بطرف بالا یا پایین حرکت می کند . در پایان drag ، آخرین آیتم لمس شده بصورت مارک دار باقی می ماند . به این دلیل به کلیک دوم برای باز کردن یک آیتم در زیر منو های لیست شده نیاز است . در تمامی منو ها برای مرور می توان از نوار مرور موجود در کنار صفحه استفاده کرد . طرح صفحه اصلی در نوکیا N97 بدون احتساب Widgets مانند 5800XpressMusic نوکیا است .
    شاخص های وضعیت بهمراه ساعت و تقویم در بالای صفحه قرار دارند . با یک کلیک روی ساعت ، نرم افزار آن اجرا می شود که گزینه ای برای تنظیم آلارم نیز دارد در حالی که با ضربه روی تاریخ یک منوی کشویی باز می شود و کاربر می تواند از نرم افزار تقویم استفاده کند یا پروفایل فعال فعلی را تغییر دهد . در صورت پنهان بودن Widgets با کشیدن انگشت روی صفحه نمایش آنها ظاهر می شوند و با تکرار این عمل دوباره محو می شوند. امکان مشاهده حداکثر چنج Widget روی صفحه نمایش وجود دارد و می توان آنها را مطابق میل خود مرتب کرد .



    علاوه بر Widgets هایی که دسترسی به وب سایت ها و سرویس هایی مانند Amazon ، Facebook یا Accuweather را فراهم می کنند می توانید مخاطبین دلخواه را نیز داشته باشید . صندوق پستی ایمیل ، تقویم ، نرم افزار پخش موسیقی یا فرستنده FM نیز روی صفحه اصلی قرار دارند . می توان از یک یا دو Widgets که هر یک دارای 4 نرم افزار مورد نظر است استفاده نمود و برای دسترسی به آنها وارد منو نشد . مرتب کردن Widgets ساده و جالب است . می توان بعضی از آنها را حذف یا اضافه کرد و موارد جدید را دانلود نمود و یا ترتیب آنها را تغییر داد (با drag & drog ) . اگر تمامی 5 محل Widgets بکار گرفته شده باشند باید برای ایجاد فضا یکی یا چند تا از آنها را حذف کنید .

    نوکیا N97 دارای هشت تم از پیش نصب شده است که ظاهر زیبایی دارند . می توان تم های بیشتری را از اینترنت دانلود کرد و جلوه های ویژه تم ها را فعال یا غیر فعال نمود . اگر چه بعضی از آنها موجب ایجاد وقفه در منو می شوند .
    نوکیا N97 دارای task Manager است که با فشار دادن و نگهداشتن کلید منو اجرا می شود و شبیه گوشی های 3.2 سری 60 سیمبین است و مانند نسخه قبلی منو در بالای هر منوی Pop-up ظاهر می شود .
    Amirmahdi آنلاین نیست.

  3. 16,878 امتیاز ، سطح 39
    54% کامل شده  امتیاز لازم برای سطع بعدی 372
    0% فعالیت
    تاریخ عضویت
    1389/07/20
    محل سکونت
    ایران
    نوشته ها
    507
    امتیاز
    16,878
    سطح
    39
    تشکر
    2,129
    تشکر شده 1,379 بار در 507 ارسال
    دنبال شونده‌ها
    0
    دنبال کننده‌ها
    0

    #3 1390/02/18, 03:38
    تماس و دفترچه تلفن :

    دفترچه تلفن نوکیا N97 مانند نسخه های قبلی منو است با این تفاوت که به ویژگی لمسی مجهز می باشد. دفترچه تلفن ظرفیت نامحدودی دارد و کارایی آن رضایت بخش است . مخاطبین را می توان به راحتی براساس اسم کوچک یا اسم فامیل مرتب کرد و با تایپ کردن تدریجی اسامی در آنها جستجو نمود . کاربر می تواند دفترچه تلفن را تنظیم کند تا مخاطبین موجود در سیم کارت ، حافظه گوشی و شماره های سرویس را نشان دهد .






    زمینه های از پیش تنظیم شده بسیاری برای ویرایش یک مخاطب وجود دارد که کاربر می تواند هر یک از آنها را به تعداد دفعات مورد نظر تکرار نماید . امکان ایجاد زمینه های جدید نیز وجود دارد . برای هر مخاطب می توان زنگ و ویدئوی شخصی تعیین کرد . در صورت تمایل می توانید مخاطبین را گروه بندی کنید و برای هر گروه یک زنگ خاص تعیین نمایید .

    Log تماس ارتباطات اخیر کاربر را دنبال می کند . با فشار دادن کلید Call در صفحه نمایش Standby یا از منوی اصلی می توان به این نرم افزار دسترسی پیدا کرد . Log تماس در هر یک از نوارهای تماس های ارسالی ، دریافتی و ناموفق 20 تماس را ثبت می کند . اگر از منوی اصلی به این نرم افزار دسترسی پیدا کنید لیست دقیقی از تمامی ارتباطات شبکه طی 30 روز گذشته را مشاهده می کنید که حتی شامل ارتباطات WLAN می شود . کارایی صوتی گوشی در طول مکالمه رضایت بخش است و آنتن دهی آن در حد مطلوب می باشد . حالت شماره گیری صوتی با فشار دادن و نگهداشتن کلید Call فعال می شود . این ویژگی کاملا مستقل از بلندگو است و نیازی به از پیش ضبط کردن اسامی مخاطبین ندارد . درصورت تعیین چند شماره تلفن برای یک مخاطب ، نخستین شماره یا شماره پیش فرض شماره گیری می شود .

    به موجب شتاب سنج داخلی می توان صدای زنگ را در تماس دریافتی با برگرداندن گوشی قطع کرد . برقراری تماس با این گوشی آسان است . حسگر Proximity با نزدیک کردن نوکیا N97 به گوشی ، صفحه نمایش را خاموش می کند . چهار دکمه بزرگ وجود دارد که شامل قطع صدا ، hold ، بلندگو و پایان تماس است .


    از منوی Options ( گزینه ها ) می توان تنظیمات بیشتری مانند قفل صفحه نمایش و کلید ها ، سوئیچ به مکالمه تصویری ، تماس جدید و ... را پیدا کرد . کاربر در زمان دریافت تماس با استفاده از کلید سبز نمی تواند به آن پاسخ دهد و برای این کار باید از نوار کشویی موجود روی صفحه نمایش استفاده کند . برای رد تماس نیز به همین ترتیب عمل می شود و دکمه مورد استفاده قرار نمی گیرد .

    پیام :

    منوی پیام رسانی بخش دیگری از منوی سری 60 سیمبین است که در مقایسه با نوکیا 5800 تغییری نداشته است . نوکیا N97 از انواع پیامهای SMS ، MMS و ایمیل پشتیبانی می کند . تمامی این پیام ها ویرایشگر مشترکی دارند . در زمان ایجاد یک SMS ، شمارشگر تعداد کاراکتر های باقیمانده از حد 160 کاراکتر را نشان می دهد . شاخص داخل پرانتز نیز تعداد بخش های جداگانه ای را که پیام برای ارسال به آنها تقسیم می شود نشان می دهد .


    پس از وارد کردن محتوای چند رسانه ای یا یک آدرس ایمیل بعنوان گیرنده پیام ، شمارشگر با یک شمارشگر داده ، جایگزین می شود و اندازه ایمیل را نشان می دهد . نوکیا N97 داری یک ویرایشگر اختصاصی برای ضبط فوری پیام های صوتی است که درست مانند نسخه 3.2 سری 60سیمبین ، پیام را در همان لحظه ضبط می کند یا از یک کلیپ صوتی از حافظه گوشی استفاده می نماید . منوی تمامی پیام رسان ها مانند یکدیگر است. گزارش های تحویل پیام را می توان فعال کرد که آنها به محض رسیدن پیام به گیرنده به صورت pop-up ظاهر می شوند و سپس در یک پوشه جداگانه در زیر منوی پیام رسانی ذخیره می گردند . اگر بدون ارسال پیام از ویرایشگر خارج شوید از شما می خواهد آن را در Drafts ذخیره کنید یا حذف نمایید .

    نوکیا N97 دارای یک صفحه کلید کاراکتری استاندارد روی صفحه نمایش است که به حالت های افقی و عمودی مجهز می باشد . صفحه کلید سخت افزاری QWERTY نیز وجود دارد که دارای سه ردیف است و برای دسترسی به ارقام و نمادها باید از کلید function استفاده کنید .









    این گوشی به تشخیص دستخط نیز مجهز است که بخوبی عمل می کند و تمامی حروف را شناسایی می کند . این ویژگی را می توان با استفاده از آموزش دستخط ارتقاء داد .

    email Client تمامی نیازهای ایمیل را برطرف می کند و تنظیم آن بسیار آسان است . در صورت استفاده از یک سرویس عمومی ایمیل کافی است تا نام کاربری و رمز را وارد کنید تا گوشی تمامی تنظیمات مورد نیاز را در کوتاهترین زمان دانلود نماید .

    علاوه بر این کاربر می تواند پروتکل POP یا IMAP را برای دسترسی به ایمیل انتخاب نماید زیرا از هر دوی آنها پشتیبانی می شود . در نسخه قبلی انتخاب بصورت اتوماتیک بود. از چند حساب ایمیل و پروتکل های ایمنی مختلف پشتیبانی می شود بنابراین هر سرویس ایمیل بدون مشکل در نوکیا N97 کار می کند .
    Client می تواند فقط تیتر ها یا کل پیام ها را دانلود کند و می توان آن را تنظیم نمود تا در وقفه های زمانی از پیش تعیین شده ایمیل ها را چک کند . همچنین می توان ارسال ایمیل را برای بار دیگر پس از برقراری ارتباط اینترنتی زمانبندی نمود . به این ترتیب در هزینه های ترافیک داده صرفه جویی می شود زیرا می توان از ارتباط WLAN بعدی استفاده کرد . از پیوست و امضاء نیز پشتیبانی می شود . خواندن ایمیل روی صفحه نمایش نوکیا N97 با توجه به وضوح بالای آن لذت بخش است .

    موسیقی و رادیو :

    نرم افزار پخش موسیقی در نوکیا N97 مانند مدل 5800XpressMusic بسیار شبیه گوشی های سومین نسخه سری 60 است و تنها تفاوت آن در تغییرات ظاهری و ویژگی لمسی است . فهرست موسیقی بطور اتوماتیک بر اساس خواننده ، آلبوم ، نوع و آهنگساز تفکیک می شود و با تایپ کردن تدریجی نام آهنگ ها می توان آنها را جستجو کرد . امکان ایجاد Playlist شخصی در کوتاهترین زمان وجود دارد . با انتخاب گزینه refresh می توان تراک های جدید را به فهرست اضافه کرد و در صورت آپلود موسیقی از طریق نرم افزار اختصاصی Pc Suite نیازی به استفاده از این گزینه نیست .

    نرم افزار پخش موسیقی از فرمت های بسیاری پشتیبانی می کند . از جلد آلبوم نیز پشتیبانی می شود و اگر تمایلی به صدای پیش فرض گوشی ندارید با استفاده از یکی از پنج گزینه برای پیش تنظیمات اکولایزر می توانید آن را ارتقاء دهید. کاربر ظرف چند ثانیه می تواند پیش تنظیمات جدید ایجاد نماید . نرم افزار پخش موسیقی بصورت Minimize در زمینه نیز اجرا می شود که در اینصورت یک نوار روی صفحه نمایش Standby ظاهر می شود که پیشروی تراک در حال پخش را نشان می دهد .

    به دلیل اندازه بزرگ صفحه نمایش مشاهده ویدئو روی آن لذت بخش است . نرم افزار داخلی پخش ویدئو بخوبی کار می کند اگرچه از تعدادی محدود از رمز گذارها پشتیبانی می نماید که DiVX وXviD در میان آنها قرار ندارند . Pc Suite نوکیا دارای یک نرم افزار داخلی است که بطور اتوماتیک انواع فایل های ویدئو را به فرمت و وضوحی که تلفن از آن پشتیبانی می کند تبدیل می نماید . این مبدل اتوماتیک ویدئو ها را در بالاترین تنظیمات کیفیت فشرده می کند که روش آسانی برای مشاهده ویدئو ها در گوشی است .
    نرم افزار پخش ویدئو در حالت تمام صفحه افقی کار می کند و در حالت تمام صفحه با یک فشار روی صفحه نمایش می توان کنترل ها را مشاهده کرد . این کنترل ها در حالت نرمال پنهان هستند . اندازه بزرگ صفحه نمایش گوشی بخصوص در صورت باز بودن صفحه کلید کشویی QWERTY آن را به یک وسیله مناسب برای مشاهده ویدئو تبدیل می کند .



    رادیو FM در نوکیا N97 دارای یک منوی ساده و مناسب است و بطور اتوماتیک می تواند ایستگاههای موجود در محدوده کاربر را اسکن و ذخیره نماید . رادیو از RDS نیز پشتیبانی می کند و از اسکن اتوماتیک برای یک فرکانس دیگر برخوردار است . اگر این گوشی را در سفر به همراه داشته باشید بطور اتوماتیک به فرکانس های ایستگاه رادیویی انتخابی سوئیچ می کند . نام ایستگاه رادیویی با جلوه های ویژه مناسب در کل صفحه نمایش نشان داده می شود در حالی که سایر موارد RDS در یک فونت خوانا در یک کادر در پایین صفحه قابل مشاهده است .

    فرستنده داخلی FM نیز ویژگی مناسبی است که امکان پخش موسیقی گوشی را در هر گیرنده استاندارد رادیو FM در مجاورت فرکانس انتخابی کاربر فراهم می کند . منوی نرم افزار فرستنده بقدر کافی ساده است و به راحتی مورد استفاده قرار می گیرد .
    Amirmahdi آنلاین نیست.

  4. 16,878 امتیاز ، سطح 39
    54% کامل شده  امتیاز لازم برای سطع بعدی 372
    0% فعالیت
    تاریخ عضویت
    1389/07/20
    محل سکونت
    ایران
    نوشته ها
    507
    امتیاز
    16,878
    سطح
    39
    تشکر
    2,129
    تشکر شده 1,379 بار در 507 ارسال
    دنبال شونده‌ها
    0
    دنبال کننده‌ها
    0

    #4 1390/02/18, 03:45
    دوربین :

    نوکیا N97 به یک دوربین 5 مگاپیکسل با ماکسیمم وضوح 1944 × 2592 پیکسل مجهز است که دارای لنز Carl Zeiss و دو فلش LED می باشد . منوی دوربین به 5800XpressMusic شبیه است و تغییرات کمی به همراه دارد . تمامی تنظیمات در یک منو قرار دارند بجز تنظیمات فلش که دارای میانبر اختصاصی خود است . تنظیمات دوربین شامل تعادل رنگ سفید ، ISO ، میزان نوردهی ، کنتراست تصویر و جلوه های ویژه مختلف است که تن های رنگ نام گرفته اند . در این گوشی geo-tagging وجود دارد . نوکیا N97 فاقد ویژگی های پیشرفته ای مانند تشخیص چهره ، لبخند و منع چشمک است .


    نمایاب دوربین کل صفحه نمایش را در بر نمی گیرد و یک نوار در طرف راست صفحه برای کنترل های لمسی در نظر گرفته شده است . یک دکمه تنظیمات وجود دارد که تمامی گزینه های موجود برای عکس گرفتن را بصورت نیمه شفاف نشان می دهد ، بعلاوه یک دکمه اختصاصی Flash و کلید دیافراگم روی صفحه نمایش نیز مشاهده می شود . کلید دیافراگم برای تنظیم درست کانون اتوماتیک از ویژگی دو مرحله ای ( فشار دادن کامل / نیمه ) برخوردار نیست . کیفیت عکس های نوکیا N97 در حد مطلوب است .
    منوی دوربین فیلمبرداری خیلی متفاوت از دوربین عکسبرداری نیست . کیفیت ویدئوهای گوشی رضایت بخش است اگر چه میزان فشردگی در اکثر کلیپ ها بیش از حد بنظر می رسد . بعضی از مدل های سامسونگ و ال جی دارای کیفیت ویدئویی بهتری در وضوح بالا می باشند . نوکیا طی چند سال گذشته در زمینه فیلمبرداری در گوشی های خود پیشرفتی نداشته است . نوکیا N97 در وضوح VGA در 30fps فیلمبرداری می کند .

    سایر امکانات:

    File Manager در مقایسه با گوشی های قلبی تغییری نکرده است و با وجود SoftKeys در پایین صفحه تقریبا فراموش می کنید که گوشی جدیدی در اختیار دارید . مدتی است که در سیستم مدیریت فایل در گوشی های سیمبین تغییر مشاهده نمی شود .

    این نرم افزار امکان انتقال ، کپی ، نامگذاری مجدد ، تفکیک و یا ارسال فایل ها را فراهم می کند . در صورت تمایل می توانید برای محافظت از کارت حافظه و محتویات آن برای آنها رمز تعیین کنید . در این گوشی امکان جستجوی یک فایل یا مسیر خاص وجود دارد ، فقط کافی است بخشی از نام و محل قرار گیری آن را به یاد آورید ( حافظه گوشی یا کارت حافظه ) تا نوکیا N97 آن را پیدا کند.
    گالری در نوکیا N97 بخش دیگری از منوی آن است که در مقایسه با مدل های قبلی غیر لمسی سیمبین تغییر بسیاری نداشته است . گالری از ویژگی های پیشرفته سری N مانند Slideshow قابل تنظیم برخوردار نیست و تنها تفاوت آن قابلیت لمسی است . کاربر در گالری نوکیا N97 با استفاده از کشیدن انگشت روی صفحه می تواند در تصاویر مرور کند اگر چه در ویدئو ها نیز این امکان وجود دارد . مرور در این قسمت مانند مرورگر وب نیست . به موجب شتاب سنج داخلی سوئیچ بین حالت افقی و عمودی بصورت اتوماتیک است . در صورت غیر فعال کردن این ویژگی برای سوئیچ بین این دو حالت باید گوشی را به دو طرف آن حرکت دهید یا صفحه کلید کشویی QWERTY را باز کنید .

    زوم تصویر از طریق کلید ولوم یا نوار کشویی لمسی روی صفحه نمایش کنترل می شود . در سایر موارد ، تصاویر بصورت تمام صفحه نشان داده می شوند . برای رفتن به عکس بعدی باید تصویر را به اندازه اولیه آن برگردانید . بطور کلی مرور در تصاویر از سرعت کافی برخوردار است اگر چه زوم سرعت بالایی ندارد . هر مرحله زوم حدود یک ثانیه زمان می برد .











    نوکیا N97 نیز مانند سایر تلفن های هوشمند گزینه های ارتباطی متعددی دارد و از روش های معمول ارتباط داده پشتیبانی می کند . N97 دارای USB و بلوتوث 2.0 با A2DP می باشد . Wi-Fi با uPnP نیز وجود دارد . در این گوشی کلید میانبر برای مدیر Wi-Fi مشاهده نمی شود اگر چه در منوی Connectiviy وجود دارد و برقراری ارتباط با یک شبکه WLAN با دو ضربه روی صفحه انجام می گیرد . از انواع ارتباطات شبکه مانند GPRS ، EDGE و نسل سوم با HSDPA پشتیبانی می شود . نوکیا N97 دارای محل کارت حافظه نیز می باشد که در بعضی موارد سریعترین راه برای انتقال داده است و از کارت 16GB نیز پشتیبانی می کند.
    مرورگر وب در این گوشی درست مانند 5800XpressMusic است . در مرورگر با کشیدن انگشت می توان در صفحه جستجو کرد و زوم نیز با دو بار ضربه زدن روی صفحه کنترل می شود . گزینه ای برای تنظیم محتوا در طول یا عرض صفحه وجود ندارد . گزینه Page Overview در واقع نوعی نقشه کوچک از صفحه وب است که موجب سهولت مرور می شود . الگوریتم پردازش صفحه نسبتا خوب است و صفحات را مانند desktop Pc نشان می دهد .

    وضوح بالای صفحه نمایش نیز موجب می شود که محتویات بیشتری روی صفحه نمایش قرار گیرد . مرورگر از جاوا و Flash بطور کامل پشتیبانی می کند یعنی مستقیما از مرورگر و بدون نیاز به نسخه های موبایل سایت هایی مانند YouTube می توان ویدئو های Flash را مشاهده کرد . بطور کلی می توان گفت که دومین مرورگر لمسی سری 60 امکانات خوبی به همراه دارد اما با اینحال تمامی معایب آن که در نوکیا 5800 نیز مشاهده می شد برطرف نشده است.

    Oraganizer سری 60 ویژگی لمسی را چندان ارتقاء نداده است اگرچه ویژگی های جدیدی مانند کپی / انتقال رویداد ها در تقویم و یا ارائه یک ماشین حساب جدید را به همراه دارد . استفاده از انگشت در کار با ماشین حساب بسیار راحت تر از کلید حرکتی است . تقویم دارای چهار حالت متفاوت برای مشاهده است . این حالات شامل مشاهده بر اساس ماه ، روز و To-do است که امکان چک کردن تمامی ورودی های To-Do را صرفنظر از تاریخ آنها فراهم می کند . مانند گوشی های سومین نسخه سری 60 در تقویم نوکیا N97 می توان چهار نوع رویداد را تنظیم کرد که شامل جلسه ، یادداشت ، سالروز و To-Do است . هر رویداد زمینه های خاص خود را دارد و برای بعضی از آنها می توان یک آلارم قرارداد تا در زمان از پیش تعیین شده بعنوان یادآوری عمل کند .

    Mobile Office با نرم افزار های از پیش نصب شده می تواند فایل های World ، Excel و PowerPoint را بطور بی سیم باز کند .

    نسخه Quickoffice موجود از ویرایش مستندات پشتیبانی نمی کند و به این منظور می توانید نسخه به روز رسانی شده آن را بطور رایگان از مرکز دانلود نوکیا تهیه نمایید . Organizer همچنین دارای مبدل واحد ، ماشین حساب ، ضبط صوت و نرم افزار یاداشت است .

    Active notes نرم افزار پیشرفته ای برای مدیریت یاداشت ها می باشد که امکان پیوست کردن تصاویر ، فایل های صوتی یا کلیپ های ویدئویی را به یاداشت فراهم می کند و منوی لمسی مناسبی دارد . این نرم افزار کاربرد زیادی ندارد .
    Amirmahdi آنلاین نیست.

  5. 16,878 امتیاز ، سطح 39
    54% کامل شده  امتیاز لازم برای سطع بعدی 372
    0% فعالیت
    تاریخ عضویت
    1389/07/20
    محل سکونت
    ایران
    نوشته ها
    507
    امتیاز
    16,878
    سطح
    39
    تشکر
    2,129
    تشکر شده 1,379 بار در 507 ارسال
    دنبال شونده‌ها
    0
    دنبال کننده‌ها
    0

    #5 1390/02/18, 03:47
    در نوکیا N97 می توان آلارم های بسیاری را تنظیم کرد که هر یک دارای نام ، روز فعالیت و الگوی تکرار خاص خود است . تنظیم سریع آلارم نیز وجود دارد که در آن فقط باید زمان را تنظیم کنید و این برای تنظیم آلارم صبحگاهی بسیار مناسب است . تعداد آلارم ها محدود نیست و به موجب شتاب سنج داخلی می توان با تکان دادن گوشی آلارم را غیر فعال کرد .

    در نوکیا N97 بازی از پیش نصب شده وجود ندارد . این گوشی نیز مانند تلفن های هوشمند سری N بطور کامل از N-Gage پشتیبانی می کند که به موجب آن می توان بازی های زیادی را خریداری و دانلود نمود . N97 به لیست رسمی گوشی های سازگار در وب سایت N-Gage اضافه شده است .
    نوکیا N97 به گیرنده داخلی GPS مجهز است که سرعت آن برای رسیدن به قفل اولیه ماهواره پایین تر از مدل 5800 نوکیا می باشد . وضوح بالای صفحه نمایش به کاربر کمک می کند تا از N97 مانند یک دستگاه مسیریابی استفاده کند . این گوشی فقط به مدت سه ماه آزمایشی از راهنمای صوتی برخوردار است .
    Maps 2.0 Touch نوکیا بصورت از پیش نصب شده در این گوشی وجود دارد که در واقع نسخه لمسی نرم افزار Nokia Maps 2.0 استاندارد است و پوشش نقشه را بطور رایگان فراهم می کند اگرچه ویژگی هایی مانند اطلاعات ترافیک یا راهنمای شهر مستلزم پرداخت هزینه است . نرم افزار لمسی نقشه های نوکیا در این گوشی دارای چهار حالت مشاهده متفاوت است که شامل ماهواره و نقشه های چند گانه می باشد که نیازمند برقراری ارتباط اینترنتی می باشند و علاوه بر آنها حالت مشاهده دو بعدی و سه بعدی نیز وجود دارد .

    الگوریتم برنامه ریزی مسیر به راحتی مطابق نیاز کاربر قابل تنظیم است . می توان از جاده های دارای عوارضی و تونل ها عبور نکرد و سریعترین یا کوتاهترین مسیر را انتخاب نمود . این نرم افزار برای تعیین مسیر در پیاده روی نیز قابل استفاده است . کاربر می تواند گیرنده GPS را غیر فعال کند و از گوشی بعنوان نقشه دستی استفاده نماید . نداشتن میانبر اختصاصی روی صفحه به این معناست که برای برگشت از نقشه به موقعیت فعلی باید وارد منوی گزینه ها شوید . در یک گوشی با صفحه کلید معمولی ، کلید 0 این کار را انجام می دهد. سرعت مرور و زوم در نقشه ها بسیار بالاست و صفحه نمایش نیز حجم بسیاری از داده را نشان می دهد .

    View Ranger یک نرم افزار مسیریابی ماهواره ای است که با گوشی های لمسی سازگاری بسیاری دارد و استفاده از آن آسان است . کاربران می توانند نقشه ها را مستقیما از طریق ارتباط Wi-Fi یا GPS به گوشی دانلود کنند . اگر چه دانلود نقشه ها روی PC و آپلود آن به گوشی روش اصلی نصب نرم افزار مسیریابی است.
    نوکیا N97 و 5800XpressMusic تنها تلفن های هوشمند لمسی موجود در بازار می باشند که دارای نسخه 5 سری 60 هستند و به همین دلیل نرم افزار های زیادی برای آنها وجود ندارد . نوکیا N97 دارای یک سری نرم افزار های از پیش نصب شده است که اکثر آنها میانبر های آن-لاین یا منوهای ساده ای می باشند که به مرورگر اینترنت نیاز دارند . چند مورد از آنها برنامه های سودمندی برای خواندن اخبار ، مدیریت و مرور تصاویر ، پیش بینی وضعیت هوا و ... می باشند .

    با Nokia Downlood می توانید به نرم افزار ، بازی ، گرافیک ، خبر ، زنگ ، محافظ صفحه ، تم ، ویدئو ، پیش زمینه و ... دسترسی داشته داشته باشید .

    نرم افزار Nokia Drawing برنامه ساده ای است که به کاربر امکان می دهد طرح هایی را با رنگ و اندازه فونت متفاوت ترسیم نماید .

    Joiku Spot Light یک نسخه محدود رایگان از Joiku Spot است که ارتباط اینترنتی نسل سوم گوشی را روی WLAN)Wi-Fi) برای laptop و سایر دستگاههای Wi-Fi به اشتراک می گذارد . نسخه کامل آن را می توانید از Ovi Store خریداری کنید . نسخه آزمایشی نوکیا N97 فقط از مرور HTTP پشتیبانی می کند در حالی که نسخه بهینه و کامل آن دارای پشتیبانی VPN است .
    World Traveler یک نرم افزار پلتفورم باز است که توسط Psiloc ایجاد شده و دارای چهار سرویس شامل آب و هوا ، ساعت جهانی ، ارز و نقشه جهانی است .


    Accuweather برای نوکیا N97 یک Widget است که اطلاعات جوی برای محل های مختلف دنیا را به همراه پیش بینی وضعییت هوا برای 4 روز آینده ، تصاویر رادار یا ماهواره ای ، مشاهده تقویم 15روز برای روزهای آتی و پیش بینی دمای هوا در یک نمودار براساس ساعت فراهم می نماید . این Widget روی نوار صفحه اصلی نیز قابل مشاهده است .


    Amazone یک نرم افزار ساده با گروههای متفاوت است . یک موتور جستجو نیز وجود دارد که نتایج را مستقیما در سایت Amazon باز می کند .

    AP Mobile به کاربران امکان می دهد تا اخبار ، ارائه گزارش شخصی محتوا و ... را انتخاب نمایند . آنها می توانند در قصه ها و گالری های عکس AP مرور کنند ویدئو های AP را مشاهده نماینده . تصاویر ، ویدئو ها و اخبار جالب را می توان مستقیما از طریق Twitter یا Delicious به اشتراک گذاشت .

    نرم افزار Bloomberg اطلاعات مالی به روز را ارائه می دهد و دارای چهار نوار اخبار ، بازارها ، سهام من و بخش جستجو است.

    Reuters Slideshow گالری هایی از نسخه موبایل Reuters.com را ارائه می دهد که فقط تصاویر چندین گروه موجود را با توضیحات متنی کوتاه نشان می دهد .
    Amirmahdi آنلاین نیست.

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •