PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : 19 فروردين!! شرف شمس!!



محبوب
1391/01/19, 12:16
دوستان گلم روز 19 فروردين روز شرف الشمس است، و در سال يكبار اتفاق مي افتد، دوست داشتم شما هم در مورد اين روز بدانيد و مرا هم از دعاي خودتان بي نصيب نگذاريد، التماس دعا




مسئله چنین است که چون در سال فقط یکبار شرایط مهیا میشود تا موکلین خورشید به زمین بیایند لذا امکان انجام این عمل در سال فقط یکبار است. آنهم فقط در شرف خورشید که خورشید در آن زمان نسبت به سایر کواکب روی زمین قدرت بیشتری دارد.

نکته اینجاست که این عمل یکبار مصرف نیز هست یعنی در واقع با کاهش اثر خورشید کمرنگ میشود.اما چون در مدت زمانی که کارایی دارد پرقدرت است به زحمتش می ارزد.
زمان انجام عمل:
روز 19 فروردین ماه روز انجام عمل است اما ساعات مختلفی برای آن ذکر شده که یکی از ساعات -ازطلوع خورشید به مدت دو ساعت که 19 فروردین در هر روزی باشد است.
نقش شرف شمس شامل پنج اسم اعظم خداوند است که آنها را کلمات مبارکه الله جمیل رحمن مومن و نور گفته اند و بجای نقش از پنج حرف اول آنها بصورت ا.ج.ر.م.ن میتوان استفاده کرد.



از سنگ شرف الشمس برای :چشم زخم ، گشایش امور ،برآورده شدن آرزوها ،افزایش رزق و روزی استفاده می گردد.



نکاتی که در هنگام نوشتن باید رعایت شود:
1-هیچ خطی دوبار کشیده نشود
2-سوراخ های ستاره و میم و ها و واو بسته نشود
3-خطوط ابتدا و انتهای ستاره یگدیگر را قطع نکنند
4-اندازه الف ها یکسان باشد
5-واو آخر روی تمام نقش کشیده شود
6-اگر روی کاغذ نوشته میشوند با گلاب و زعفران نوشته شوند
جدول 4*4 شرف شمس نیز بدین شکل است که خواص یکسانی با نقش دارد.

دو نکته مهم دیگر درباره شرف شمس
1- اگر از نگین استفاده میکنید سعی کنید هر سال در ساعت ذکر شده و با آداب کامل بوسیله یک سوزن روی نقش کنده شده را دوباره خراش دهید.
2- اگر روی کاغذ نوشتید آنرا باز نکنید و به کسی نشان ندهید و در آخرین چهارشنبه سال به آب روان بسپارید

http://bia2mofid.persiangig.com/image/%D8%B4%D8%B1%D9%81%20%D8%B4%D9%85%D8%B3.jpg



اين دعا(شرف الشمس) در روز 19 فروردين هر سال براي برآورده شدن حاجات نوشته مي شود، از طلوع تا غروب آفتاب فرصت داريد دعا را بنویسید و در زیر آن حاجاتتان را بيان كنيد و در قرآن قرار دهید. انشاء الله حوائجتان برآورده خواهد شد.

امیرمهدی
1391/01/19, 16:12
ممنون مناسب بود

شكل كه شرف‏الشمس ناميده مي‏شود در كتاب «جنة‏الوافيه» مشهور به «مصباح كفعمي» آمده است (مصباح كفعمي كتابي نسبتا معتبر در ادعيه است). گفتني است كه مرحوم كفعمي، سند معتبري براي اين مطلب ذكر نكرده و تنها گفته : اين حروف شكل اسم اعظم است. بعد در حاشيه كتاب مي‏گويد: در بعضي از كتاب‏هاي علماي شيعه ديدم كه اين شكل از اميرالمؤمنين(ع) نقل شدهاست.كه وقتي عازم جهاد بود در بين راه كه استراحت مي كردند اين شكل ها را بر روي سنگي حك كرد و فرمود: اين رمز پيروزي ماست . به نظر مي‏رسد بيان چنين نقلي محكم نيست؛ چون سند اين روايت تا اميرالمؤمنين(ع) ذكر نشده است. مرحوم شيخ بهايي هم همين شكل را در كتاب «سرّ المستتر» با اندكي تغيير آورده است. البته در كتاب‏هاي ياد شده اين شكل به «شرف‏الشمس» ناميده نشده است و احتمالاً تشخيص اساتيد علم ختوم و اذكار اين بوده كه اين شكل در شرف شمس - كه نوزدهم فروردين ماه است - نوشته شود كه ساعت خوبي است و باعث تأثير بيشتر اين شكل خواهدبود. براي نوشتن اين شكل يا حك آن بر روي انگشتر، در نوزدهم فروردين سند مكتوبي يافت نشد؛ اما از برخي بزرگان (مثل مرحوم كشميري) اين مطلب شنيده شده است.
در كتاب «هزار و يك نكته»، نكته 277، تأليف آيت‏اللّه‏حسن‏زاده آملي نيز مطالبي راجع به اين شكل آمده است.
.............
معیار شرف شمس ، ورود خورشید به درجه ۱۹ صورت فلکی حمل باشد ؛ زمان شروع شرف شمس روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ ، حدود ساعت ۵:۴۰ دقیقه به وقت بین المللی ( ۹:۱۰ دقیقه به وقت رسمی ایران ) خواهد بود .

http://up.vatandownload.com/images/ckpypfrzybjwkbihy0vd.jpg

MaryNic
1391/01/20, 00:28
التماس دعا

gem19
1392/01/15, 14:50
بِسم الله الرحمن الرحیم
اَستَغفِرالله ربّی وَاتوب الیه

شرف شمس چیست؟

برخی بر این باورند که شرف شمس نام سنگ است ، اینطور نیست شرف شمس سنگ نیست!

برخی فکر می کنند شرف شمس دعاست ، این هم نیست ، شرف شمس اصلاً دعا نیست !!

بعضی ها هم فکر می کنند شرف شمس پنج نام خداوند است متاسفانه این هم نیست !!!

متأسفانه بدون کوچکترین سند علم رجال برخی دهان به دهان گفته اند که شرف الشمس امضاءامیرمؤمنان حضرت علی (ع)است !!!!

بالاخره خیلی هاهم براین باورند که شرف شمس اسم اعظم خداوند است !!!!!

البته این هم مثل بقیه کپی کاری های کورکورانه اینترنت ویا سودجویان دیگری است که متأسفانه مطرح کرده اند وهیچ گونه سندّیت وعلم حدیث و وعلم رجال پشت سر آن نیست اگر بود ائمه اطهار(ع) به اسم اعظم واقف ترند تا بقیه مردم کپی کارناآگاه سودجو که می گویند گفته اند !! شنیده ایم !!! خوانده ایم!آخه کدام علم حدیث یا علم رجال سندّیت آنر تأئید نموده است!

حدیث راجع به سنگ عقیق داریم ولیکن هیچ یک از احادیث معصومین (ع)راجع به شرف شمس نیست

درواقع شرف شمس نمادی است متشکل از هفده حرکتی که باید عینناً نوشته یا حک شود زمان دقیق حکاکی شرف الشمس 1امسال یعنی 1392 ساعت 1:05 صبح روز 19 فروردین خواهد بود. بهترین وقت فضیلت حکاکی دعای شرف الشمس امسال از ساعت 5:14 صبح روز19 فروردین تا 1:16 صبح روز 20 فروردین خواهد بود .راجع به وقت شروع وخاتمه شرف الشمس هم اقوال بی اعتباری که در تقویم های غیرمعتبر نوشته شده را مطرح نموده اند که استناد زمان های ذکرشده فوق از معتبر ترین تقویم نجومی کشورودانشگاه تهران می باشد .

البته نوشتن دعای شرف شمس با نیّت خیر ورعایت آداب مربوطه موجب وسعت رزق، آمدکار بهبودزندگی و باعث ایمنى از بلا و اجابت دعا مى شود. ولیکن عرض بنده این است که چرابی استناد به شرف شمس اسم اعظم یا امضاءحضرت علی(ع) ویا ۵ اسم خداوند اطلاق می کنند هرچند که شرف الشمس علاوه بر زیبایی دارای ارزش معنوی بالایی نیز میباشد ولیکن نباید این همه مطلب غلط بی استناد مثل امضاءحضرت امیر(ع)وغیره از ائمه اطهار ما رواج یابد

اسرار شرف شمس درواقع یک نوع امضاء است رمز گونه بصورت نماد ی متشکل از 17 حرکت که در 17 نقطه مداد یا مته حکاکی از کاغذ یا سنگی که روی آن می نویسند جدا می شود که با آداب خاص در 19 فروردین در بین شروع تقویم نجومی شرف الشمس وپایان آن روی سنگ عقیق زرد ویا سنگهای دلخواه شما نوشته میشود.

لذاآنهائی که این این نوشته را اسم اعظم می نامند و میگوید شرف شمس شامل پنج اسم اعظم خداوند است که آنها را کلمات مبارکه: الله ، جمیل ، رحمن ، مومن و نور گفته اند غلط است .شرف الشمس واژه اى فارسى عربی است که بمعنی قرار گیری خورشید در با ارزشمندترین موقعیت خود در بین تمام کهکشانها است ولی ربطی به اسم اعظم خداوند ندارد اگر داشت حتما ائمه اطهار (صل الله) می فرمودند

این که هرساله در19 فروردین شرف شمس درساعت خاصی شروع می شود که موکلین خورشید برکره زمین نظر خاص دارندصحیح است ولیکن چرا پنج تقویم نجومی چاپ شده در کشور پنج زمان متفاوت را نوشته اند پس بی شک ۴ تقویم چاپ شده غلط است زیرا فقط یکی می تواند درست باشد!!؟؟

شرف شمس از دیدگاه فُقها :

فُقَها فقط بیاناتی درباره نحوه نوشتن شرف شمس مطالبی متذکر شده اند ولیکن هیچ یک از آنها راجع به اینکه شرف الشمس اسم اعظم ویا امضاء حضرت علی (ع) است ننوشته اند ازجمله در کتاب جواهر مکنونه که از کتب خطی اذکار است و همچنین در کتاب السحاب اللئالی تالیف سید عبدالله بوشهری و کتب دیگر، نظیر کتابدست خط شیخ بهائی در کتاب خطی سرالمستتر ، فقط در رابطه با نقوش وطرز کشیدن خطوط شرف شمس مطالبی بیان فرموده است .

استناد تاریخی و مُعتبر راجع به شرف شمس sharaf shams :

در کتاب «جنه الوافیه» مشهور به مصباح کفعمی هم مطالب فوق الذکر درج شده است وبه هیچ سند علم رجالی که نقل قول از ائمه نموده باشد دیده نمی شود لذا شرف شمس هیچ گونه نماد اسرار آمیز آنحضرت نیست لذا هیچ دلیل وبرهانی که ثابت کند که سند این روایت تا حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) موجود نیست. مرحوم شیخ بهایی هم همین شکل را در کتاب «سر المستتر» با اندکی تغییر آورده است . حضرت آیت الله کشمیری رحمت الله علیه نیز همین را فرموده اند .در کتاب «هزار و یک نکته»، نکته 977، تألیف آیت الله حسن زاده آملی نیز به شکل شرف شمس اشاره شده است نه به اسم اعظم خداوند ویا استاندی از حضرت علی (ع).

درست است که خواص شرف شمس ؛ ایمنى در سفرها و دفع از شرّ وحفاظت جان و خیر و نیکى وافزایش رزق وروزی وآرامش رفع چشم زخم براورده شدن حاجات وآرزوها و درمان عمومی جسم و روح مخصوصاً افزایش قدرت بدنی و هاله نورانی اطراف بدن نام برده شده است ولیکن نباید گفت که شرف شمس اسامی خداوند است زیرا این گفته غلط مسئولیت تولید می کند پس با توجه به مطالب ذکر شده باید توبه کنندگان توبه کننداز اینکه شنیده های دیگران را به غلط رواج داده اند .

خواص عقیق را نباید به شرف شمس نسبت داد

سنگ عقیق زردرنگ شرف شمس باعث تنظیم چاکرای 3 ودریافت نور وآگاهی وشعور از هستی شده لذا کمک به خوب کار نمودن غُدد پانکراس ولوزالمعده و پاک کردن و تصفیه دستگاه گوارش شده و بر روی هضم و جذب غذا و گردش خون در بدن وتنظیم کارکرد غُددپانراس ولوزالمعده دارد ای موارد هم مربوط به سنگ عقیق است که احادیث بیشماری پشت سر خواص عقیق آمده که ربطی به نوشته شرف شمس ندارد. چنانکه فردى را نزد حاکمى به سبب جرمى مى بردند حضرت صادق (ع) فرمود که انگشترى عقیق به او برسانند، انگشترى به او رساندند و مکروهى به او نرسید .

شخصى دیگر را از مقابل حضرت امام محمد باقر (ع) می گذرانیدند و تازیانه بسیار بر او زده بودند . حضرت فرمود: انگشتر عقیق او کجاست، اگر با او مى بود تازیانه نمى خورد .

کسى نزد حضرت خاتم (ص) آمد و شکوه نمود که دزد اموال مرا درراه ربود، حضرت فرموند: چرا انگشتر عقیق در دست نداشتى که آن از هر بدى آدمى را نگاه مى دارد .

عظمت ارزش و عقیق مزّین به نقش شرف شمس
ارزش سنگ عقیق مخصوصاً عقیقی که مزیّن به شرف شمس باشد را نمی توان در چند جمله بیان نمود ولیکن شرف شمس را هم نباید خیلی بزرگ نمود تا جائی که از خدا وند وائمه در رابطه با آن مایه گذاشت ونسبت غلط دادکه امضاء حضرت علی یا اسم اعظم خداوند است!!

پیامبران و ائمه اطهار (ع) بر سنگهای انگشتر صحه گذاشته اند اما نه از شرف شمس لذاکوچکترین حرفی راجع به شرف شمس بمیان نیاورده اند. نگین وسنگها هرچه باشند برگزیده شده و براى دارنده آن اثراتى از جمله فتح مهمات و دفع بلیّات و غیره دارد و اثرات آنها ذاتى نیست و از جانب خداى تعالى است . پس اگر کسى اثر آنچه را که همراه خود مى دارد ، ذاتى و مستقل بداند به خداى یگانه شرک ورزیده است . همه ملک سلیمان را خداوند در انگشتر او قرار داده بود، هرگاه سلیمان آن در دست مى گذاشت تمامى جن و انس و شیاطین و همه پرندگان و وحوش به نزد وى حاضر گشته و از او اطاعت مى کردند . باد مأمور حمل تخت او بود و همه شیاطین و انسانها و پرندگان و چهار پایانى که تحت اوامرش بودند همگى آنها را جابه جا مى نمود. سلیمان گاهی اوقات ، انگشترش را در اختیار برخى از خدمتکارانش قرار مى داد. روزى شیطان آمد و خادم او را گول زد و انگشتر را از او ستاند و آن را در دست نهاد ، نتیجه آن شد که تمام شیاطین و جن و انس و پرندگان و وحوش مسخر او گشتند و آن حضرت در جست و جوى انگشتر شد ولى آن را نیافت . سرانجام شیطان ترسید که مردم متوجه حیله او شوند آن را به دریا انداخت . خداى - عزوجل - ماهى را مأمور به بلعیدن آن انگشتر نمود ، بنى اسرائیل چهل روز در جست و جوى حضرت سلیمان بودند و از آن طرف سلیمان در ساحل دریا به دنبال انگشتر بود و با گریه و زارى به سوى خداى تبارک و تعالى استغفار مى نمود و از این اتفاق به جانب خدا توبه مى کرد . پس از چهل روز به صیادى رسید که ماهى صید مى کرد ، حضرت سلیمان به او کمک نمود . آن صیاد پس از صید ، یک ماهى به سلیمان داد ، او شکم ماهى را شکافت انگشتر خود را در آن دید و انگشتر را به دست کرد و شیاطین و جن و انس و پرندگان و وحوش در برابرش خضوع کردند و پادشاهى او به همان حالت اول بازگشت و حضرت ، آن شیطان (که انگشتر را ربوده بود) به همراه لشگرى که همراه او بودند به وسیله اسماء الهى حبس نمود و عده اى را در دل دریا و بعضى را در میان سنگ و صخره ها زندانى نمود و آن شیاطین تا روز قیامت زندانى و معذب هستند .
حضرت محمد(ص) فرمودند: (یا على) همانا عقیق اولین کوهى است که به ربوبیت خداى متعال و نبوت من و وصى بودن تو و امامت فرزندانت و اختصاص داشتن بهشت به پیروان تو و اختصاص آتش به دشمنان تو شهادت داده است. از شرف شمس همه بعنوان نمونه ای از خاتم سلیمانى نام برده اندو آن را به عوالم خمسه تفسیر کرده اند ورازی از تورات و انجیل و قرآن می دانند که در کتاب شمس معارف کبرى جلد اول مطالب بیشتری در خواص شرف شمس آورده شده

نتیجه:

۱- شرف شمس اسم سنگ نیست بلکه نقشی رمزگونه است که باعث افزایش رزق ، کارآمدی روزگار و برکت زندگی و باعث ایمنى از بلا و اجابت آرزوها و دعا و برآورده شدن حاجات مى شود

۲- شرف شمس علاوه بر تَقَدُّس نوشته آن و نگین سنگ عقیق آن ، ولکن اسم اعظم ویا ۵ اسم خداوند ویا امضءحضرت امیر نیست .

۳- شرف شمس وسنگ عقیق به اذن پروردگار بما کمک میکند زیرا تجلی ذات اوست نه اسم او

۴- افرادى که با خود مهمترین خواص شرف شمس حمل مى کنند ، بدون آگاهى از این مطالب از تمام اثرات ذکر شده بهره می گیرند ولیکن بیائیم باهم بلطف خداوند باورهای غلط راجع بشرف شمس را کنار بگذاریم و با دیگران هم این مطلب مهّم را به اشتراک گذاشته وبگوئیماستغفرالله ربّی وَاتوب الیه جهت اطلاعات بیشتر رجوع فرمائید به سایت:

گالری سنگهای شفا بخش تیراژه

شرف شمس (http://gem19.ir/sharaf-shams)